رتبه بندی مشاوران و پیمانکاری | شرکت مهندسی تشعشع
  • آموزش
  • page
    خانه
    گروه صنعت

    گروه صنعت

    شرکت ها با اخذ رتبه مشاور میتوانند با شرکت ها دولتی و سرمایه گذاران بزرگ مشارکت داشته باشند؛ همچنین با اخذ رتبه مشاور میتوانند نسبت به شرکت در مناقصات مربوطه اقدام کنند. اخذ رتبه به شرکت ها در پیشرفت و توسعه کمک خواهد کرد و امکان مدیریت بهتر را فراهم میکند. شرکت ها و نهادهای دولتی اجازه بستن قرار داد و مشارکت با شرکت هایی که رتبه مشاور و رتبه پیمانکاری نداشته باشند را ندارد. اخذ رتبه مشاور در گروه صنعت برای تمام شرکت هایی که در تخصص های مربوط به صنعت فعال هستند امکان پذیر بوده و یکی از ملزومات شرکت پس از ثبت شرکت اقدام برای اخذ رتبه مشاور میباشد.
    توجه داشته باشید که رتبه بندی مشاور بین رتبه 1 تا 3 انجام شده که  رتبه 1 بالاترین رتبه و رتبه 3 پائین ترین رتبه ای است که شرکت ها میتوانند دریافت کنند.

    رتبه بندی مشاوران در گروه صنعت

    رتبه بندی مشاوران در گروه صنعت به ۵ تخصص تقسیم می شود که به آنها پرداخته ایم:

    • تخصص صنایع فلزات اساسی (نورد، ذوب و ریخته‌گری) و ماشین‌سازی
    • تخصص صنایع سلولزی، شیمیایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، نساجی و پلیمری
    • تخصص صنایع کانی‌های غیر فلزی
    • تخصص صنایع برق و الکترونیک
    • تخصص صنایع حمل و نقل (خودرو)

    صنایع فلزات اساسی (نورد، ذوب و ریخته‌گری) و ماشین‌سازی

    اعمال همه ی مراحل مطالعات و طراحی و نظارت شامل: مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی، طرح‌های صنعتی و تولیدی، مطالعات ظرفیت و میزان تولید، انتخاب تکنولوژی، طراحی خط تولید، تعیین مشخصات ماشین‌آلات، تهیه طرح استقرار ماشین آلات و انتخاب قطعی ماشین‌آلات اصلی و فرعی، مطالعه نیروی انسانی و تعیین مهارت‌ها، سازماندهی، تعیین مشخصات فضاهای تولید و پشتیبانی، تهیه طرح‌های اجرایی برای ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و صنعتی.

    صنایع سلولزی، شیمیایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، نساجی و پلیمری

    انجام کلیه مراحل مطالعات و طراحی و نظارت شامل: مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح‌های صنعتی و تولیدی، مطالعات ظرفیت و میزان تولید، انتخاب تکنولوژی، طراحی خط تولید، تعیین مشخصات ماشین‌آلات، تهیه طرح استقرار ماشین‌آلات و انتخاب قطعی ماشین‌آلات اصلی و فرعی، مطالعه نیروی انسانی و تعیین مهارت‌ها، ساماندهی، تعیین مشخصات فضاهای تولید و پشتیبانی.

    صنایع کانی‌های غیر فلزی

    انجام کلیه مراحل مطالعات و طراحی و نظارت شامل: مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح‌های صنعتی و تولیدی، مطالعات ظرفیت و میزان تولید، انتخاب تکنولوژی، طراحی خط تولید، تعیین مشخصات ماشین‌آلات، تهیه طرح استقرار ماشین‌آلات و انتخاب قطعی ماشینآلات اصلی و فرعی، مطالعه نیروی انسانی و تعیین مهارت‌ها، ساماندهی، تعیین مشخصات فضاهای تولید و پشتیبانی.

    صنایع برق و الکترونیک

    انجام کلیه مراحل مطالعات و طراحی و نظارت شامل: مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح‌های صنعتی و تولیدی، مطالعات ظرفیت و میزان تولید، انتخاب تکنولوژی، طراحی خط تولید، تعیین مشخصات ماشین‌آلات، تهیه طرح استقرار ماشین‌آلات و انتخاب قطعی ماشینآلات اصلی و فرعی، مطالعه نیروی انسانی و تعیین مهارت‌ها، ساماندهی، تعیین مشخصات فضاهای تولید و پشتیبانی.

    صنایع حمل و نقل (خودرو)

    انجام مراحل مطالعات و طراحی و نظارت شامل: مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح‌های صنعتی و تولیدی، وسایط نقلیه، طراحی خط تولید، تعیین مشخصات فضاهای تولید و پشتیبانی.

    اخذ رتبه 3 مشاور در گروه صنعت

    شرایط کلی جهت اخذ رتبه 3 مشاور در این گروه وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. جهت اخذ رتبه 3 مشاور شرکت ها نیازی به تجربه کاری ندارند. یکی از اساسی ترین شروط اخذ رتبه 3 مشاور، وجود سه کارمند با حداقل مدرک کارشناسی مطابق با جدول رشته های مورد قبول تخصص ها میباشد. توجه داشته باشید که هر تخصص نیازمند سابقه کاری متفاوتی است.

    مدارک مورد نیاز اخذ رتبه مشاور گروه صنعت

    ارائه مدارک جهت اخذ رتبه مشاور و ثبت مدارک در سامانه ساجات نیازمند دقت بسیار بالائی است چراکه عدم دقت و توجه میتواند اخذ رتبه را به کندی پیش ببرد.

    • ارسال کپی مدارک هویتی اعضا شرکت
    • ارسال کپی مدارک تحصیلی اعضا
    • ارسال کپی روزنامه رسمی و اسناد مربوط به ثبت شرکت
    • ارسال تعهدنامه
    • ارسال تاییدیه از سوی کارفرما
    • ارسال کپی مدارک بیمه
    • ارسال آخرین صورتجلسه شرکت

    توجه داشته باشید اگر شرکت از قبل نسبت به رتبه بندی اقدام کرده و نیازمند ارتقا یا تمدید رتبه میباشد، باید گواهی صدور رتبه خود را نیز ارائه دهد.

    شرایط اخذ رتبه مشاور گروه صنعت

    رتبه بندی مشاوران و صدور رتبه زیر نظر سازمان اداره مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده و این سازمان قوانین و الزاماتی را جهت اخذ رتبه مشاور تعیین کرده است و تمامی شرکت هایی که قصد اخذ رتبه مشاور دارند باید مطابق با این قوانین اقدام کنند تا موفق به اخذ رتبه شوند.
    در ادامه به شرایط اخذ رتبه مشاور گروه صنعت پرداخته ایم.

    • میزان توان مالی شرکت
    • سابقه و تخصص مهندسین و کارمندان شرکت
    • توانایی فنی و حرفه ای شرکت
    • توانایی مدیریت شرکت
    • تخصص مدیر عامل شرکت

    تمامی موارد گفته شده در اخذ رتبه مشاور تاثیر گذار هستند.

    تخصص ها در اخذ رتبه مشاور صنعت چه تاثیری دارند؟ باید توجه داشته باشید که ارتباط میان رشته و مدرک تحصیلی در اخذ رتبه مشاور صنعت تاثیرگذار خواهد بود. یکی از دیگر از عوامل تاثیر گذار اخذ رتبه مشاور، شرکت در دوره های آموزشی و کارگاه های علمی برگزار شده در زمینه صنعت میباشد که امتیاز بسیار خوبی به حساب می آید.

    مشاوران شرکت مهندسی تشعشع از با سابقه ترین ها در زمینه اخذ رتبه مشاور و اخذ رتبه پیمانکاری میباشند که میتوانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.